2-2-20 (Aimée jarig:balloon:) en 3-2; naar Hokitik - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Jolanda en Tineke Lubbersen Stuit - WaarBenJij.nu 2-2-20 (Aimée jarig:balloon:) en 3-2; naar Hokitik - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Jolanda en Tineke Lubbersen Stuit - WaarBenJij.nu

2-2-20 (Aimée jarig:balloon:) en 3-2; naar Hokitik

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Tineke

03 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Hokitika

2-2-20; Aimée is vandaag 23 jaar geworden. We hebben filmpjes naar Chris gestuurd van Gerben en Brent en van Esther en Allen want hij heeft Aimée verrast met videoboodschappen; heel lief! Vanaf onze tussenstop in Cromwell zijn we om 8.30 uur vertrokken richting Franz Joseph. De weersvoorspellingen waren heel slecht. Er zou veel regen vallen aan de Westkust. Ze noemen het ook wel de “wetcoast”. Via Lake Wanaka en Lake Hawea zijn we omhoog langs het meer gereden richting Haast Pass. Hier zijn we bijna door een waterval van de weg gespoeld. Het was een hele spannende rit. In Haast Junction hebben even soep gegeten en video-gebeld met Aimée om haar te feliciteren. Goed om haar even te zien en ook Myrthe die naar Rotterdam was gegaan om bij het feest van Aimée te zijn. Via Lake Moeraki en Bruce Bay richting Fox Glacier, hier hebben we twee uur vast gestaan in een file omdat de brug was weggespoeld. Jolanda moest nodig plassen en na wat puzzelen heeft ze een bak yoghurt leeggegeten zodat ze daarin kon plassen. Er was geen andere mogelijkheid want het regende zo hard. Ach, dit hebben we wel vaker bij de hand gehad. Gelukkig op het moment suprême konden we doorrijden. Met man en macht is gewerkt aan herstel van de weg zodat er weer doorgang was. Dit is ook de enige weg daar dus een alternatief was er niet. Aangekomen in Franz Joseph eerst maar even bijkomen van deze vermoeiende rit. De 3e februari zijn we niet vroeg vertrokken en weer zou het de hele dag gaan regenen. Gelukkig is het droog gebleven. Onze reis naar Hokitika is een stuk prettiger verlopen. We hebben weer een prachtig onderkomen aan het strand. In de middag zijn we wezen kijken bij Hokitika Gorge. Dit is bijzonder omdat het water helblauw van kleur is, tenminste als het niet zo veel heeft geregend. Het was niet zo blauw maar wel een mooie plek om naar toe te gaan. Daarna hebben we op het strand van een biertje genoten en Jolanda heeft een mooie giraf gemaakt van drijfhout. Hokitika staat bekend om zijn sculpturen van drijfhout

• 03 Februari 2020 - 09:13

Myrthe:

Jeeeeetje wat een avontuur weer!! Ontzettend leuk.
    Qua regen missen jullie dus niks aan de andere kant van de wereld haha

• 03 Februari 2020 - 11:29

Aimée:

Superleuk dat we nog even konden videobellen en wat was ik blij met die videoberichten!! Hahahahhaha typisch weer mama jo he!

• 04 Februari 2020 - 05:45

Gerben:

Mooi verhaal, hoop dat het lekkere yoghurt was....

• 04 Februari 2020 - 18:09

Karin:

Echt een mooi avontuur dus onderweg, zo beleef je nog eens wat! Nog gefeliciteerd met jullie dochter Aimée fijn dat dat mogelijk is hé dat videobellen; ver weg en toch heel dichtbij!
    Nou nieuwe voorraad yoghurt aanleggen voor je weet maar nooit onderweg en weer een mooi nieuw avontuur tegemoet we lezen het wel weer! Liefs karin

• 05 Februari 2020 - 20:02

Margaret:

Wat maken jullie weer een prachtige reis. Leuk dat ik jullie mag volgen. Geniet er nog lekker van

• 05 Februari 2020 - 20:52

Harma B:

Wat weer een mooi verhaal.
    Geniet nog maar even van jullie verblijf daar.